May 8, 2012

Kenangan mengusik jiwa

Bukan sekadar tempelan lirik dalam sebuah lagu malar segar. Bukan juga suatu slot radio di stesen Klasik fm. Kenangan, dialih bahasa secara bermaksud memori. Memori adalah sisa ingatan yg terwujud hasil emansipasi perasaan yg tertindih dengan beberapa momen-momen yang dianggap nostalgik untuk dikenang. Apa boleh buat bila kenangan tu datang? Biarkan je, getus hati. Macam mana dia datang, macam tulah dia pergi. Nak dibuang sayang....

Bila teserempak di MPAJ pagi ini..macam2 perasaan.. Saya fikir saya profesional namun tidak pula dikala isunya personal. Haihh hehe.. Awak, kelihatan bagus mcm biasa. Saya hargai fakta awak cuba tersenyum pada saya. In fact, you did smile. Dan bila awak angkat sedikit topi awak tanda menunjukkan hormat buat saya; mcm berhenti jantung saya la SMF.

Saya tau mcm2 saya dah marah awak. Berbakul2 leteran saya. Tapi itu merubah fakta yang kita tidak mampu pergi jauh. Saya fikir saya dah lepaskan ingatan tentang awak, tapi ianya masih ada.

Saya cuma harapkan semuanya okay. Urusan kerja anda, keselamatan anda. :)

Kenangan tu memanglah mengusik jiwa. Biarlah apa boleh buat. Saya takkan lupakan 25 Mac 2011. Sambutan Hari Polis ke 204. Hehe. Bangga lah masa tu. Takpa, ianya akan terus kekal dalam ingatan saya. Juga segala kenangan lain yang pernah kita berkongsi.

P/S: Rasenya satu hari nanti nak tulis documentary la pasal awak..haha... Be safe, Insp. May you always be blessed. 

2 comments:

  1. Ili..ili..ili...visiting your simple but attractive blog.. Nice entry.. - Sis Nawar.. ;) <3

    ReplyDelete
  2. thank u Nawar.. ;) haven't got time to visit yours. will do that when the time is on my side.

    ReplyDelete