February 15, 2011

Berbeza engkau dan juga aku

Rambut sama hitam tapi hati lain-lain. Kita tak boleh nak samakan semua orang dengan kita. Citarasa kita tak semestinya citarasanya jugalah. Begitu juga dengan prinsip hidup dan cita-cita. Di dalam kepelbagaian ini, kita seharusnya cuba mencari satu titik temu yang mmapu me'neutral'kan perbezaan-perbezaan yg ada. Saya hanyalah seorang insan yg baru nak bina hidup dan karier saya. Saya bukan macam akak yang punya sejuta pengalaman. Saya hargai akak cuba 'membimbing' (ke mendoktrin?) saya ke arah yg sama mcm akak. Cuma kak, kita memang tak sama. Berbeza ideologi dan prinsip; dan untuk pengetahuan akak, saya percaya pada konsep kepelbagaian. Saya seorang pendukung teori yang menyatakan setiap individu itu berbeza. 

Kak, dengan apa yg cuba akak sampaikan pada saya, saya nak akak tau, yang saya hormat pada akak. Cuma kadang-kadang2kan kak, saya tak faham, kenapa apa yg saya lakukan, ada je akak perlu kritik? Cubalah kak sekali dua bagi sokongan (walaupun saya ada yg lain2 utk menyokong) dan untuk kesekian kalinya, saya nak akak tau, yang saya tak boleh nak ikut cara akak. Diam saya tak bermaksud setuju kak. Diam saya utk cuba merasionalkan balik pertembungan idea-idea kita. Saya nak akak tahu, yang saya bukannya nak berlumba dengan akak dan tak perlulah akak rasa saya ni pesaing terbaik ke apa ke.. (Ops, saya kedua terbaik.sebab saya tau siapa pesaing terbaik akak.. ;-) hehe) I'm not competing with you.. Don't worry ;-)

1 comment:

  1. Ili..

    antara kt & dia mmg bbeza... kt cukup dgn apa yg kt ada... krn kt bertunjangkan ikls & minat... dia mungkin ikls tp bersandarkan wang... biarlah sedikit Ili.. asal berkat... pasti sumenya mencukupi... akk rimaslah dgn 'engkau' tu

    ReplyDelete