February 20, 2011

Berhenti..pandang kiri kanan..jalan terus

Perjalanan saya sejauh ini bukan sesuatu yang santai..
Banyak yg dilalui..sepak terajang sumpah seranahan..tapi saya tak kisah..
Saya tahu yang saya ada hak untuk teruskan perjalanan
Semangat saya kata jangan kalah.. Konfiden level saya cakap sayalah pemenangnya (JUARA ye)
Biarpun belum tahu duduk letaknya kan..Saya tahu saya mampu harunginya.
Walaupun kadang2 jiwa perempuan ni penat..sedih dan nak menangis..
Biarpun kadang2 semangat tu bukan senang nak kedepan..
Walaupun dalam kadang2 tu semangat hanya akan datang bila baca 'inspirational quotes' (maaf tak tahu sinonimnya dalam BM) dari para cendekiawan..
Biarpun selepas bercakap dengan orang2 kepercayaan saya barulah semangat nak berkunjung..
Takpe..
Biarlah..
Asalkan akhirnya saya tahu saya ok..
Saya dah cukup gembira dan bersyukur bila boleh jawab..'Takpe, aku okey..'
dalam keadaan yg saya benar2 okay..mcm sekarang
Dalam hal ni, saya berpegang pada kata2 sahabat baik, Ameer Zareef..
Dia cakap.. 'Pompuan, bila perlu berhenti kejap..tengok kiri kanan..then jalan terus..ko dah sejauh ni..kalau kau tersungkur bangun..jalan slow2..lama2 mesti kau boleh lari punya.. luka sikit2 tu biaselah..kalau sakit sgt nanti aku beli plaster n bwk 100plus...'
Dalam hati cakap..'mcm aku faham jer ape maksud mamat yg x hensem ni..tapi dia betul'..
Meer, thanks..utk 10 tahun persahabatan yg penuh gelak gempita ketawa mengumpat dan sebagainya..
Ingat kan yang kita ni calon jutawan yang Mukesh Ambani cari? (Dia cakap awal2 setting market Asia dulu)
Pastu barula Warren Buffet nak geng dgn kita kan? haha..
Tu jer kot wat mase ni..~


No comments:

Post a Comment